vrijdag 25 april 2003

Dansende vingers
Mijn vingers hangen als bevroren boven het klavier. En dat mag niet, zeker nu niet. Naast mij liggen meer dan tien teksten en interviews die moeten herschreven, bijgeschaafd en opgeblonken moeten worden. En dan helpen bevroren vingers niet. Vingers moeten dan niet roerloos zijn. Neen, ze moeten over het klavier vliegen. Van de ene letter naar de andere. In een razend tempo. Maar ze blijven koppig hangen. Nu en dan een aanslag om zich dan onmiddellijk weer op de delete-toets te parkeren. Geen inspiratie op dit moment.
Na een kwartiertje helicopteren is het voor mij genoeg geweest. Ik duik in mijn kast en haal hét wondermiddel boven. Klein, rond en heeft me al vele malen uit de nood geholpen. Bij de tonen van Amelie beginnen mijn vingers spontaan over het klavier te dansen. Ze springen vrolijk van de ene letter na de andere. De zinnen vloeien over het scherm. En als Amelie uitgezongen is dan heb ik nog Norah Jones, Chocolat en Heather Nova.

Geen opmerkingen: