maandag 21 april 2003

Oud klasgenootje
Ze stond op een kleine meter van me. P. waar ik zes jaar mee samen op de schoolbanken gezeten heb. P. die soms een hele leuke vriendin kon zijn maar meestal het bloed vanonder je nagels halen. Door de jaren heen onderworpen aan een heuse make-over, maar dat kan je van iedereen zeggen die je na vijf jaar terug ziet.
Ik twijfelde of ik haar zou aanspreken en toen ving ik haar blik. Uit de hoogte, haar mondhoeken in een smalende glimlach. Haar ogen dwaalden over het groepje vrienden waar ik mee op stap was. Over D. die met een sigaret in elk oor op tafel aan het drummen was. Naar J. die demonstreerde hoe je sigaretten kan roken door je neusgat. Ondertussen waren M. en D. een chocoladeneitje aan het pletten met bierkaartjes en mengden de smurrie met cola. De smalende glimlach werd ronduit spottend en ze draaide zich om.
Ik keek nog eens naar mijn vrienden waar G. en B. ondertussen een gevecht bierkaartjes gooien hadden aangevangen. Het was geen mooi gezicht, het was geen toonbeeld van ernst en diepgang. Maar hé, het was zaterdagavond, het was verschrikkelijk leuk en dit zijn mijn beste vrienden.
Daaaaaaaaaaaaaaaaag P.

Geen opmerkingen: