dinsdag 24 juni 2003

Plaatje
Ze liepen hand in hand over de markt. Hij in een zwarte smoking, zij in een eenvoudige witte jurk. Hij was onwennig en friemelde voordurend. Zij leek te zweven. Haar jurk ruiste om haar voeten bij elke stap. Haar krullen dansten op haar schouders. Ik zat op een trapje mijn broodje op te knabbelen. Ze wandelde tot vlak voor me. Hij ging zitten, trok haar op zijn knieën.
"Stop", klonk het opeens. Vanachter een statief kwam een struise man aangelopen.
"Dat was heel mooi. Klasse! Het wordt een prachtige huwelijksreportage, maar probeer om elkaar verliefd in de ogen te kijken. Praat wat met elkaar. Een kusje is ook niet mis. Misschien een kleine knuffel, ..."
Hij ratelde en gaf instructies. Ik volgde geboeid.
"En jij", ging hij in één adem verder, terwijl hij zich naar mij draaide.
"Zou jij iets verder willen gaan zitten, uit het beeld?"

Geen opmerkingen: