woensdag 17 september 2003

Bel
Auto's, brommers en fietsers stonden geduldig voor de open brug. Op het water gleden drie binnenvaartschepen rustig voorbij. Ik wiebelde op mijn fiets, liet mijn voeten op en neer zwieren en luisterde met een half oor naar de radio van de auto naast me.
"Oh, dit is een geweldig nummer", hoorde ik de chauffeur zeggen terwijl hij de volumeknop een fikse draai naar rechts gaf. Tussen zijn tanden murmelde hij mee. Hij bewoog van links naar rechts en de auto schudde mee. De melodie schalde over een groot stuk van de binnenring. Hoe verder het nummer vorderde hoe luider de boxen leken te schallen.
"Nu! Juist nu!", riep hij enthousiast en brulde vals mee: "I looooooooooove you babie. Nananananananananaaaaaaaaaaa. I neeeeeeed you babie. Yalalalalalaaaaaaaaaaaa.
Gelukkig voor mijn trommelvliezen, maar jammer de amusementswaarde van het geheel overstemde de bel van de brug mijn buurman's grote finale.

Geen opmerkingen: