zondag 7 september 2003

Verlangen
Opeens zat ze naast me op de zetel. Verlangen, een meisje met lange zwarte haren en heldere ogen. Verlangen komt zo nu en dan eens op bezoek en dan vertelt ze honderuit. Over die mooie reis naar Australiƫ, over dat ligbad waar je uren tussen de bubbels kan dobberen. Ze fluistert in mijn oor over die boekenkast. Van vloer tot plafond, gevuld met prachtige verhalen. Ze babbelt opgewekt over een nieuwe fiets, eentje die niet om de haverklap met lekke band en kapotte versnellingen valt. Verlangen loopt door de woonkamer en toont plaatjes van een zachte zetel, mooie planten en dat prachtige kader. Grote knuffelkussens en een knetterend haardvuur. Ze fantaseert over die ene droomjob.
Ik ga op in haar verhalen, tot de bel gaat. Het is Tevreden die voor de deur staat. Hij wrijft even over mijn rug en nestelt zich bij ons in de zetel.

Verlangen is een fijne meid, maar ik vind het nog leuker als haar vriend Tevreden mee komt op bezoek.

Geen opmerkingen: