dinsdag 18 november 2003

Mooi
"Mevrouw"
De haartjes op mijn armen gaan recht staan als ik hoor hoe ze elke letter overduidelijk articuleert. Hoewel ze heel goed weet dat ik Kim heet spreekt ze me aan met "Mevrouw". Dit belooft niets goed.

Terwijl ik ze hoor razen aan de andere kant van de telefoon vraag ik me af hoe je zo kan leven. Hoe kan je je dagen vullen met boos zijn op alles en iedereen voor het kleinste beetje. Iedereen bij de geringste gelegenheid in de haren vliegen. Hoe kan je zo kwaad door het leven benen?
Neen, geef mij dan maar mooie mensen. Mensen die goed zijn in het mens-zijn. Lieve mensen. Mensen waar je bij openbloeit. Die je de kans geven om jezelf te zijn. Mensen die je even op je schouder tikken en wijzen op een mooie zonsondergang. Mensen die leven brengen in de brouwerij. Mensen die voor even of langer een bondgenoot kunnen zijn. Mensen die je zomaar tegenkomt op je weg waar je een gelijk ritme bij vindt om verder te stappen. Soms slaan ze na een tijdje een andere weg in, soms is het voor langer. Mensen met een open, gulle lach. Met een gezonde dosis zelfspot.

"Ik eis om van elke stap op de hoogte gehouden te worden", bijt ze voor ze de telefoon op de haak knalt.
Ik sluit even mijn ogen en omring me in gedachten met al mijn mooie vrienden en kennissen. Het doet wonderen.

Geen opmerkingen: