woensdag 31 december 2003

2003
Ik ben niet goed in terugblikken. Januari, februari en maart mengden zich ongemerkt tot één geheel, tot één brok tijd waar geen lijnen of grenzen meer in te trekken zijn. Het was een jaar, 365 dagen gevuld met soms veel, soms weinig. Een jaar zonder grote ingrijpende veranderingen. Soms een fijn jaar, soms niet.
Ik sta met mijn rugzak aan de laatste deur van dit jaar. Peinzend, knabbel ik op mijn lip. Wat neem ik mee en wat prop ik in een grote doos en keil ik op zolder? Ik stap over de grote brokken en pluk de kleine pluisjes van de grond. Dit weblog, de lange zomer- en winteravonden vol vrienden, gesprekken, gezelschapspelletjes en gelach. Openspattende vuurwerk deze zomer. De eerste keer buiten eten op ons zelfgelegd terras. De takken van de pruimenboom die het zonlicht in duizenden zilveren spatjes filterde, .... dat neem ik mee en dat is meer dan voldoende.

Prettig eindejaar en een gelukkig nieuwjaar allemaal!

Geen opmerkingen: