maandag 22 december 2003

Alles voor het goede doel!
"Koffie met amaretto!"
"Warme chocolademelk!"
Witte wolkjes zweefden uit onze monden terwijl we onze waar aanprezen.
De bezoekers van de kerstmarkt vouwden hun koude handen om de warme bekers, maar ik kreeg het met elke verkochte beker alleen maar kouder. De kilte kroop door mijn schoenen en twee paar sokken naar mijn tenen om zo langzaam maar zeker omhoog te kruipen. Benen, armen, handen, neus. Ik was door en door koud bevroren.
"Alles voor het goede doel, is het niet meisje?", lachte een warm ingeduffelde meneer terwijl ik zijn koffie serveerde. Een klein beetje gutste over de rand terwijl ik het bekertje aangaf.
Ik probeerde mijn bevroren lippen in een glimlach te plooien.
"Alles voor het goede doel, meneer." en ik hield mijn handen opnieuw boven de stomende pot warme chocolademelk.
"Maar één weekend kou lijden op uitgeregende kerstmarkten lijkt me voorlopig voldoende", voegde ik er mijn gedachten stiekem aan toe.

Geen opmerkingen: