zondag 18 januari 2004

With or Without You
Hij deed me pijn. Niet fysiek, maar toch deed hij me pijn. Hoe hij de microfoon in zijn linkerhand knelde en af en toe dichter of verder van zijn mond bewoog, zoals echte zangers soms doen. Maar ook hoe hij het snoer van zijn microfoon in zijn rechterhand hield en ondertussen over het podiumpje heen en weer liep. Of hoe hij vanop zijn ene been op zijn andere wipte, ondertussen uithaalde naar de hoogste noten.
Ik kromp ineen, dook in een bolletje op mijn stoel en klemde mijn handen tegen mijn oren. Op het podium ging hij onverstoorbaar door, struikelde over toonladders, trok zich geen barst aan van ritme of pauzes en ik voelde steeds meer steken in de buurt van mijn hart terwijl hij vakkundig "With or Without you" verkrachtte.
Karaoke!

Geen opmerkingen: