donderdag 15 april 2004

Vrij
"Vrij is vrij", mopperde ik terwijl ik de deur van mijn bureau opentrok. "Een week vakantie is een week vakantie", gromde ik verder terwijl ik mijn computer aanporde om eens in actie te schieten. "Vakantie is niet die pokke-pdf's komen nakijken en correcties doorbellen", besloot ik terwijl ik op mijn bureaustoel neerplofte.
De zon beloofde er nog een schepje bovenop te doen en liet haar helderste stralen mijn bureau binnenschijnen.
"Hou dat nog eventjes vol, oké", pleitte ik. "Ik ben zo weer buiten om van jou te genieten."
Enkele uitgeprinte en nagekeken pdf's later had ik hem aan de lijn, de drukkerij-meneer.
"Voor pagina 15 .... "
"Mooi weer vandaag, is het niet. Zonde om binnen te zitten", zuchte hij.
"Hmm, op pagina 15 ontbreekt de copyright bij de foto .... "
"Echt een weertje om op een terrasje een Duvel te drinken."
"Duvel is niet mijn ding, maar dat terrasje doe ik zo wel. Dus, voor pagina 15 .... "
"Aah juist, gelukzak, jij bent vrij deze week."
"Jaha, kunnen we het nu even over pagina 15 hebben?"
"Ja, zo meteen. Maar wil je me dan een plezier doen?"
"Wat?"
"Drink er op dat terrasje ééntje op mijn gezondheid. Beloofd?"
"Geen probleem. Dus op pagina 15 .... "

Duvel is eigenlijk best nog lekker.

Geen opmerkingen: