zondag 15 augustus 2004

Bloem
Twink drukte een bosje rozen in mijn handen.
"Omdat je ons uitgenodigd hebt."
Ik sneed de steeltjes schuin af, schikte ze in een vaas en plantte die in het midden van de tafel, terwijl Twink haar rondje door de woonkamer maakte en voluit babbelde. Haar haar wapperde haar stappen achterna, haar ogen twinkelden.
In een namiddag overbrugden we de laatste twee maanden sinds ze op bezoek was. Van haar afstuderen tot nog-even-en-ik-ben-aan-de-slag. In een namiddag leerden we hen Catannen. Te goed zelfs, want ze won met drie punten voorsprong.
Met een bedroefde blik op de klok, namen ze afscheid en stapten in hun auto voor een rit naar de andere kant van het land.
Terwijl ik afruimde streepte ik twee puntjes van mijn ik-wil-nog-lijstje weg en bleef mijn blik hangen bij het bosje bloemen. De kleine witte rozenkopjes lieten de woonkamer er opeens heel wat minder stofferig en rommelig uit zien.

Geen opmerkingen: