vrijdag 1 april 2005

Bad
Ik glijd in het warme bad, tussen knisperende badschuimbelletjes. Negeer de 'nog net geen geen laag badschuim van een halve meter hoog' en 'die waterrekening zal me een fortuin kosten'- opmerkingen' van Lief en grijp naar mijn boek. Mijn voeten duiken aan de overkant van het bad weer boven water. Acht tenen die tussen het badschuim uitpiepen. Twee kleintjes zijn verzwolgen in het krakende schuim.
Vroeger pasten we met twee in een bad, bedenk ik. Toen nog kleine-kleine broer en ik. Als we samen in bad zaten was er nog voldoende ruimte over om twee emmers badspeeltjes in het water te kieperen. Het bad leek zo gigantisch dat we hele lengtes onder water zwommen, snorkelden, badeendjesraces hielden en in één moeite de badkamer onder water zetten.
Nu lig ik alleen in bad. Schouders tot tenen passen net onder water.
Ik sla mijn boek open. Aan mijn voeten dobberen drie badeendjes. Eentje heeft een krulletje badschuim op zijn koppetje.
Sommige dingen veranderen dan weer niet.

Geen opmerkingen: