donderdag 14 april 2005

MIJN werk
Hij kijkt schuldbewust op van zijn computerscherm. 'Ik dacht, ik begin alvast. Je hebt hier vast geen tijd voor.'
Ik bekijk wat er op zijn scherm staat.
'Ik bedoel... het is niet veel werk en ik wilde je hiermee niet lastigvallen.'
'Mmmm, geen probleem. Alhoewel ik dit zo en dat zo zou doen', wijs ik aan.
'Wil jij het afwerken?' vraagt hij voorzichtig. Even later landt de mail met het bestand in mijn postbus en ben ik blij dat ik even mijn tanden in iets klein en concreets kan zetten.
'Lijk ik heel erg op de kuisvrouw uit die reclame', vraag ik als het resultaat een halfuurtje later uit mijn printer rolt. 'Je weet wel, diegene die foetert op haar man omdat hij z'n vuile laarzen uittrekt zodat ze niets te kuisen heeft?'
Het is stil en dan ... voorzichtig 'Een heel klein beetje misschien.'

Geen opmerkingen: