vrijdag 6 mei 2005

Mijn oude thuis
Ik laat mijn vinger krullen door de groef in het blad van de keukentafel. We praten over de roze bloesemregen in de tuin, over poes die oud wordt (17 jaar al), over hun volgende reisbestemming (Nepal, hopelijk).
Hij leidt me langs alle souverniers die vanuit India in een container overgevlogen werden. Een woekerkist, een houten raam dat nu naast de kachel hangt, een makkelijke stoel. Granieten beelden piepen grijs en verweerd tussen jonge groene blaadjes door. De zetels werden van plaats verwisseld. De zolder moet dringend leeggeruimd worden. Wanneer kan ik al mijn spullen komen halen?
Ik laat mijn vinger langs de oude groef in het blad van de keukentafel glijden. Vijftien jaar zit ie er al. Ik liet een ijzeren bord vallen. Het draaide eerst enkele rondjes voor het kletterend op de grond storte. Ik volg de rondjes voor de zoveelste keer met mijn vinger. Sommige dingen blijven....

Geen opmerkingen: