donderdag 4 augustus 2005

Kinderboerderij
Mijn familie is het land uit. Uitgezwermd naar verre en dichte hoeken op deze wereld. Wij blijven achter met een verzameling huissleutels. Poezen, papegaaien en kippen moeten gevoerderd worden. Brievenbussen geleegd. Plantjes hebben regelmatig een douche water nodig. We verdelen de taken. Jij de brievenbus, poezen en kippen bij mij thuis. Ik papegaaien, poezen en planten bij oma.
Na mijn ronde door een leeg huis dat vreemd en hol aandoet, ruis ik mijn eigen huis met katten, planten en brievenbus binnen.
'Waar bleef je zo lang?', vraagt Lief.
'Papegaaien, poezen, planten,...', som ik op.
Hij slaat zijn hand tegen zijn hoofd 'Vergeten!'

Om 22u30 sproeien we de planten, rammelen met bakjes om hongerige poezen te lokken en strooien graan in het kippenhok.
Maar hoe je eieren raapt vanonder kippen die uren geleden al op stok gingen, dat is ons nog niet duidelijk geworden.

Geen opmerkingen: