dinsdag 16 augustus 2005

Prijzig
De voorste wieltjes van de hippe buggy-driewieler raken me vlak op mijn enkel, wanneer ik een doos boeken wil bekijken. Net op dat plekje waar de pijn enkele minuten blijft nazinderen. De mama keek me verontschuldigend aan, de peuter daarentegen heeft de grootste lol.
'Als ie nu heel erg schattig *boem* kraait, dan hou ik het niet meer', grom ik tegen Lief.
Het bleek geen geweldig idee om na de middag 'eventjes op die rommelmarkt daar' te willen rondslenteren. Ouders met buggy's, koopjesjagers met boodschappentassen op wieltjes, mensen die in het midden van de straat bijkletsen - zich er niet van bewust dat ze een opstopping veroorzaken.

Ik richt m'n aandacht weer op de doos boeken en vis er één exemplaar uit. Een deeltje van de verboden boekenreeks van De Morgen; Milan Kundera. Een lelijke cover, hier en daar gescheurd, dat wel, maar wat wil je op een rommelmarkt?
'Hoeveel?', steek ik het boek op.
'€ 12'
'Sorry?'
'€ 12'
Milan belandt terug in de doos.
'€12 voor een boek dat je bij de krant kreeg?' Ik flap het eruit.
'Je moest bijbetalen.'
'€ 5, geen 12'
'Het is een collector's item. €12, geen cent minder.'

Milan blijft waar ie ligt. Een tweede hippe buggy-driewieler knalt tegen me aan. Lief weet hoe laat het is. Tijd om te vertrekken ...

Geen opmerkingen: