dinsdag 20 december 2005

Boekenfestijn
De boekenbeurs werd door omstandigheden overgeslaan, met de belofte van het boekenfestijn.
'Ja, we gaan. Zeker. Beloofd. Echt waar.'
We gingen. Zeker. Beloofd. Tot zondag ...

Lief wees naar mijn wijnkistjes-boekenkast. 'Daar kan niets meer bij.'

Het voorstel om nog enkele wijnkistjes bovenop te stapelen, deed hem angstig kijken. (Instortingsgevaar)
Het voorstel om enkele boeken te elimineren, deed hem ongelovig kijken. (Oké, eerlijk. Ik kan mijn boeken maar moeilijk wegdoen)
Het voorstel om met een budget richting boekenfestijn te trekken, deed hem schaterlachen.
Dan maar de harde middelen: 'Je hebt het beloofd. Zeker. Echt waar.'
Om zo twee uren tussen de tafels te slenteren met een trolley achter me aan, gevolgd door een angstig kijkende Lief: 'Neem je die allemáál mee?'

Uiteindelijk werden het zes boeken binnen budget, die ik gisterenavond vruchteloos liep te zoeken. Tot ik zes boekvormige cadeautjes onder de kerstboom bespeur.
Vergeten: vlak voor Kerstmis zou Lief alles inpakken wat richting 'leuk om te krijgen' neigt.

Geen opmerkingen: