vrijdag 3 februari 2006

Buik-bedenkingen
Ik had nieuwe kleren nodig, want ongeacht hoe ver het potvis-stadium nog voor me uit ligt (dixit vriendinnetje Annemoon), Buik reduceert alle T-shirts en pulls in m'n kleerkast in één moeite tot naveltruitjes.
In de winkel streelde ik vijf-maanden-buik af en toe. Een streel als in: braaf om zo voorzichtjes te groeien en mij er toch nog ongeveer als mezelf te laten uitzien. Zelfs met drie spiegels rondom mij voelde ik me nog steeds geen rollade.

De volgende morgen trek ik één van m'n vijf-maanden-buik aangepaste outfits aan. Gewoonlijk slaperige Lief is opeens verrassend wakker en kijkt me met grote ogen aan terwijl ik de keuken binnenloop.
'Wat?' en ik voel om te controleren of er iets niet goed zit.
'Niets. Alleen ... wanneer is je buik zo ... zo groot geworden?'

Qua Buik-inschatting zitten we op een verschillende golflengte. Ofwel mis ik gewoon het juiste perspectief.

Geen opmerkingen: