vrijdag 12 mei 2006


Haar pepermuntgroene ogen staren naar het dak van de auto terwijl ik door de mistbanken naar m'n laatste werk-vrijdag van dit jaar rij. Haar stem galmt door de auto: Nothing heals me like you do.

Ik heb iets bijzonders met Heather Nova.
Zaterdag raakte ze me voor de zoveelste keer toen twee vrienden begeleid door haar Like lovers do elkaar 'Ja' en 'Voor altijd' beloofden.
Zeven jaar geleden kreeg ik haar cd met één enkel post-itje op. '
' Nummer 3, voor altijd, dat weet je!'

I'll give you my heart, give you my shoulder, zong ze deze morgen opnieuw terwijl een mistflard het hele landschap opslokt. En door mij golft opeens een vlaag van blijdschap.
Binnenkort mag ik worden wat m'n mama voor ons was en nog steeds is. En dat maakt me onverklaarbaar gelukkig.

Geen opmerkingen: