dinsdag 2 mei 2006

Zwarte boek-uit gat (of zoiets)
Herkenning alom bij Zeppo.

De trilogie is uit en daarna stortte ik mij op twee wel zeer lichtverteerbare tussendoortjes. Knabbels als het ware, maar daarna kreeg ik onvermijdelijk weer echte honger. Zin in iets stevigs. Ik liep tussen bibliotheekrekken door. Trok ruggen uit rijen en liet m'n ogen over de letters dwalen. Ik zat uren in de boekenwinkel. Wikken, wegen en uiteindelijk met lege handen naar huis. Lief jaagt me na een uur toe-en en hoe-lang-nog-en uit de tweedehandsboekenwinkel weg.

M'n leeshonger speelt een spelletje met mezelf, net zoals echte honger dat ook kan doen:

Waar heb je zin in?
Ik heb zin in iets ... en verder kom ik niet.
Zoet, hartig, zout, bitter?
Zin in iets lekkers ...
Ja, maar wat is dat dan.

De bibliotheek brengt geen oplossing. Mijn nieuwe boekenbon-voor-noodgevallen evenmin. Binnenkort gaat de zon schijnen, vouw ik m'n geliefde tuinzetel uit onder de pruimenboom. Misschien dat het dan komt.

Geen opmerkingen: