dinsdag 4 juli 2006

Mini-Grumpy-Boeddha
'De ogen van zijn papa en neusje en mond van de mama' is het verdict als mensen Jaspers gezichtje naspeuren op zoek naar gelijkenissen met zijn ouders.
Gelukkig is er nog één redelijk bewaard geheim. Jaspers gezichtsuitdrukking...
Omdat hij ofwel slaapt, ofwel iets doet dat wij interpreteren als lachen is het nog niet iedereen opgevallen, maar Jasper heeft wel degelijk mijn natuurlijke gezichtsuitdrukking. Vooral na het drinken, in de zware overweging 'slaap ik verder of blijf ik nog wat wakker?' zie ik een mini-versie van mezelf op mijn schoot zitten. Zijn mondhoeken naar beneden gekruld, gefronste wenkbrauwen en donkere ogen.
Ik train hem nu al in alle mogelijk antwoorden om de vraag / vaststelling 'Ben je boos?' / 'Je bent boos!' te weerleggen.
'Dan moet je zeggen: Neen ik ben niet boos, zo kijk ik gewoon als ik met mijn gedachten ergens anders ben.'
Jasper kijk me bedenkelijk aan en nestelt zich nog eens goed tegen mijn opgetrokken knieën. Gelukkig heeft hij voorlopig nog het voordeel van zijn leeftijd mee. Want, met zijn voetzolen tegen elkaar, handjes op zijn knieën en zijn vingertjes die fladderende bewegingen maken lijkt hij nog het meest op een kleine mini-grumpy-boeddha.

Geen opmerkingen: