woensdag 11 oktober 2006

Mooiste cadeau
'We zijn geland', mailde mijn vader gisterenmiddag. 'Iedereen die ons reisverhaal wil horen is deze avond welkom.'
Ze diepten anekdotes op, simultaan met de souveniers die uit hun koffers werden opgevist. Gebedmolentjes uit Tibet voor de kleinkinderen. Typische hoeden uit elk land waar ze doorheen reisden. Mooie hangers uit Nepal. Een ienieminie-fleecejasje voor de KleinsteMan van het gezelschap.
'En dan heb ik nog één bijzonder cadeau', fluisterde mijn vader terwijl hij een wit pakje in zijn handen nam. 'Het mooiste cadeau wat je in Tibet kan krijgen.'
Als een tovenaar trok hij een hagelwitte sjaal uit het papier. 'En deze is speciaal voor mijn petekind.'
Jasper mooiste cadeau twinkelde deze nacht in het maanlicht, gedrapeerd over zijn wiegje. En mijn mooiste cadeau? Zien hoeveel een opa van zijn kleinkind kan houden.

Geen opmerkingen: