zaterdag 3 februari 2007

01.02.07
Het is vier uur 's nachts en Jasper is wakker, ik ben wakker, Lief is wakker en als Jasper nog lang krijst, de buren ook. De commode is bezaaid met enkele vuile luiers, gel om het doorkomen van tandjes wat te verzachten, een halflege fles en het lege celofaantje van een pijnstiller.
Jasper wrijft zijn gezicht in mijn hals. Ik strijk lang zijn ruggetje en wieg heen en weer. Steeds opnieuw. Ik stuur Lief naar bed en schuif het gordijn wat open. De maan staat hoog aan de hemel en glinstert blauwachtig.
Jasper gaat steeds rustiger en dieper ademhalen. Hij hangt zwaar tegen me aan. Voorzichtig laat ik hem in zijn bedje glijden. Het maanlicht laat zijn gezichtje witblauw oplichten.

Acht jaar geleden al.
Ik knipoog naar de maan...
zorg goed voor je kleinzoon deze nacht, oma in de wolken.

Geen opmerkingen: