maandag 7 mei 2007

Alweer ****dag
En zo stond ik aan de rand van maandag.
'Kom terug', gebaarde ik naar het weekend. 'Je bent hier nog maar net.'
Het weekend keek even achterom, maar haalde hulpeloos zijn schouders op.
'Daarnet was het nog vrijdagavond. Het is niet eerlijk. Kom blijf nog even. Het was zo gezellig.', probeerde ik.
Het weekend aarzelde en draaide zijn schouders in mijn richting. Zijn voeten wiebelden heen en weer. 'Blijf nog even, nog één dag. Je hoeft toch nergens anders heen?', teemde ik.
Het weekend keek in mijn ogen en er verscheen een glimlach. Plots klonk er gekrijs. De glimlach verdween en snel haastte het weekend zich weg het donker van de nacht in.
Ik hees me uit bed en liep KleineMan's kamertje in waar de miniman in kwestie luidkeels duidelijk maakte dat hij nu echt wel genoeg geslapen had.
Het is maandagmorgen, heel erg vroeg...

Geen opmerkingen: