zondag 29 juli 2007


'Het is vakantie', spelt Lief me voor de tigste keer uit. Want wanneer een dag vol met KleineMan erop zit en die diep in slaap in zijn bedje kampeert, heb ik nog een lijstje om u tegen te zeggen waar ik me op wil storten:

- lezen
- Kruimels
- Jasper's eerste-jaar-album verder afwerken
- ramen die moeten geolied worden
- een muur die nog een lik verf nodig heeft
- een was/strijk/plas-tsunami die nooit lijkt te stoppen
- verder schrijven aan die tien pagina's die eruit rolden zonder moeite, en nu doorbijten...
- en dan nog enkele werk-spullen...

'Het is vakantie', benadrukt Lief nogmaals. Ik hum afwezig in de hoop dat hij het voorbij laat gaan en beantwoord snel een aantal mails. Niet omdat ik zo'n workaholic ben, maar omdat ik ander hopeloos-hopeloos tegen de muur zal aanknallen wanneer ik terug aan de slag ga.

'Het is vakantie', dreigt Lief en ik klap mijn laptop toe, nestel me in de zetel en duik in Harry Potter nummer zeven. Eén maal in de hangmat vastgebonden worden was niet zo erg, maar met die donkere onweerwolken boven onze tuin riskeer ik het liever geen tweede keer.

Geen opmerkingen: