dinsdag 3 juli 2007

Vlieg met me mee
Nog drie dagen en dan vertrekken we voor een weekend naar Zwitserland,
met het vliegtuig
en met Jasper.
En ik wil me mentaal wapenen. Want denken en doen dat zijn twee verschillende dingen. Vooral wanneer het doen vrij dichtbij komt en het denken meer een impulsbeslissing was.
Dus goede en minder goede ervaringen graag hieronder, zelfs de ware horrorverhalen zijn welkom. (Die laatste dan vooral om te checken hoe ver mijn fantasie in overdrive kan gaan.)

Want ik begin me toch af te vragen…
Is het een beetje handig, een baby verschonen op zo’n krap vliegtuigtoiletje?
Hoe hou je een KleineMan die vooral wil kruipen en stappen wat bezig op je schoot?
Hoe ver kan een weggekeilde drinkbeker vliegen in een vliegtuig?
Vinden andere passagiers het heel erg om non-stop het zelfde kinderliedje te horen? (Is er een kans dat iedereen aan boord “Klappen in je handjes, blij-blij-blij” zal meezingen?)
Wat is een baby/peuter-alternatief voor kauwgomkauwen bij het opstijgen?
Hoe heb je al het materiaal voor een baby/peuter op een vliegtuig, makkelijk en vooral compact bij de hand?
En vooral… welke repliek steek ik best in mijn binnenzak voor de man die naast mij zal zitten en een twaalfde gepijnigde zucht slaakt, wanneer KleineMan het vijfde kwartier non-stop-krijsen-want-ik-vind-het-vliegtuig-maar-niets ingaat…

Geen opmerkingen: