maandag 24 september 2007

Zzzz
Het is vijf maand geleden. Vijf maand geleden overwoog ik om oordopjes in mijn oorschelpen te lijmen. Een kussen rond mijn hoofd te binden met een kussensloop en de muren van onze slaapkamer te bedekken met isolatiemateriaal. KleineMan ging vijf maanden geleden de derde maand in waarin doorslapen niet meer in zijn woordenboek stond. Hij wou geen fles, had geen koorts, geen verstopte neus, geen nachtmerries, wou niet op mijn arm in slaap gewiegd worden. Hij vond het blijkbaar gewoon heel erg gezellig om van 2 tot 5 zo hard te krijsen dat we met twee aan zijn bedje stonden.
De medewerkster van Kind&Gezin die nuchter verklaarde dat het een ‘fase’ is, moet ik nu gelijk geven. Op dat moment wou haar alleen maar meeslepen naar ons huis en haar drie nachten op een rij vastbinden vlak naast Jaspers bedje, vlak naast the wall off sound.
Maar toen ik vijf maanden geleden de tube lijm in mijn handen had om de oordopjes in te steken, zweeg Jasper. Hij sliep de hele nacht door. En de volgende en de volgende. Tot drie nachten geleden… klokslag om 4u45 is hij wakker en wil hij niets, behalve het bereik van zijn longen testen.
Dus vuur ik schietgebedjes af. Richt mij tot alle goden die enigszins ontvankelijk zijn voor slaapgerelateerde wensen en haal voor de zekerheid toch oordopjes, een extra dik kussen en isolatiemateriaal in huis.

Geen opmerkingen: