maandag 22 oktober 2007

Maandagmorgen #...+1
Ik hots de trap of met mijn armen vol wasgoed en laat zo een spoor onderhemdjes, t-shirts en zakdoeken achter me. Ik probeer mijn haar te drogen terwijl ik mijn tanden poets. Ik kam mijn haar tijdens een poging sokken met één hand aantrekken. Ik deel een boterham met Jasper en werp me op het nippertje tussen een beker melk en de tegelvloer.
Ik vul Jaspers rugzak voor de crèche en maak mijn lunchpakket klaar. Dan neem ik even de tijd om stil te staan bij wat ik doe en haal Jaspers reserve T-shirt uit mijn tas en prop die ook nog in het rugzakje. Na de tweede ontsnappingspoging richting slaapkamer boven pluk ik KleineMan van halverwege de trap – doe heel erg mijn best om me geen slechte moeder te voelen – en wurm de stampende voetjes van Jasper in zijn schoenen. Ik speur de hele woonkamer af naar zijn jas en vind die uiteindelijk onder de eettafel. Terwijl Jasper zijn muts van zijn hoofd probeert te rukken (leve de mutsen die je onder de kin kan vastknopen) dwing ik hem in zijn nog te grote winterjas en stap met mijn versie van David de Kabouter dwars onder mijn arm geklemd naar buiten. Als de buren nog niet wakker waren, dan zijn ze dit dankzij Jasper nu wel.
En dan te bedenken dat dit allemaal te voorkomen was als ik in één oogopslag wist wat ik wou aandoen deze morgen.

Geen opmerkingen: