vrijdag 30 november 2007

Kwijt
Ik heb het opgegeven te zoeken naar dingen die ik kwijt ben. De stand is op dit moment één pull, een handtas, een paar pantoffels, een haarborstel en drie boeken. Allemaal verloren in mijn eigen huis.
'Als je iets niet zoekt, vind je het sneller terug', vertrouwt vriendin Annemoon me toe. Op dat moment ben ik de pluizen van mijn pull aan het stoffen na nog een rondje buikkruipen naast het bed. Zonder resultaat.
Ik kan tegenwoordig zelf het stemmetje onderdrukken: ik wil die pull... Ik trek gewoon één van de andere tien exemplaren van de plank. Of haak mijn arm door een ander tashengsel en duik voorlopig in een ander boek.
Zen, zeg maar.

En kijk, zonet diepte ik mijn haarborstel uit de boekenmand van KleineMan. Zonder te zoeken, of toch maar dan naar zijn exemplaar 'De aaibeesten van Dottie'.

Geen opmerkingen: