dinsdag 15 januari 2008

Ik, Coriander

Daarom is een mens KJV-begeleider. Om zich in jeugdboeken te verdiepen en daar zelfs een gewichtig waarom-argument aan te hangen. En om op een leeg weekend met een zieke KleineMan die boven alles zijn bed verkiest gelukkig tot in de puntjes van je tenen weg te dwalen in 'Ik, Coriander'. Geen unicum in zijn soort, maar zo mooi.

Mijn naam is Coriander Hobie.

Ik ben het enige kind van Thomas en Eleanor Hobie en ik ben geboren in 1643, in dit mooie huis aan de Theems. Mijn vroegste herinneringen zijn allemaal gelukkige. Dat was voordat ik erachter kwam dat het mijn lot was om in een kast opgesloten te worden om daar te sterven.

Dit is mijn verhaal.
Dit is mijn leven.

Ik, Coriander is een verhaal dat feiten en fantasie op een geloofwaardige manier door elkaar weeft en voor een keer krijgt het laatste niet de bovenhand. Het is een boek om opnieuw te ontdekken wat het is om door te lezen en dat mij blij maakte dat ik op sommige vlakken zal ik nooit opgroeien...

gelukkig maar.

Geen opmerkingen: