maandag 24 maart 2008

[wijvenweek] De dualiteit van een wijvenlijf

Ik heb er twee, wijvenlijven. Of misschien is het maar eentje die zich naar gelang de gelegenheid transformeert in een Jekyll en dan weer Hyde-variant.
De Jekyll-variant is eentje met prachtig haar, een rozig gloeiend velletje en een lijf waarmee zelfs een vuilniszak modieus is. De Hyde-versie is een wijflijf met een futloze bos stro op het hoofd, grauw vel en kringen onder haar ogen.
Maar jammer genoeg heb ik het switchen tussen de twee niet in de hand. Ik kan opstaan en me helemaal blij in mijn wijflijf voelen, tot ik in de spiegel een bos onhandelbaar stro zie opduiken. Ik kan verend en dartel de deur uitdansen - helemaal wel in mijn vel - tot ik mijn been de auto uitzwier en merk dat die rok toch niet zo'n goed idee was.
Er is gelukkig één veelbeproefde manier om de Hyde-versie van mezelf (al is het maar tijdelijk) terug de kast in te jagen. Parfum, crèmetjes, bodylotion, juwelen, nieuwe kleren, nieuwe schoenen, ...
En dat, lieve Lief, doe ik dus allemaal voor jou. Want als je het boek erop naleest, zul je snel beseffen dat je niet al te veel tijd met een Hyde-variant wil doorbrengen.

Meer info over de wijvenweek hier en meer wijvenweekposts hier.

Geen opmerkingen: