vrijdag 18 april 2008

Klein Geluk
Van alle kleine stukjes die er te lezen zijn, hou ik het meest van de schilderijtjes. Stukjes die een piepklein momentje geluk schetsen. Met de benen in de zon een eerste ijsje eten. ’s Ochtends slaperig een pareltje van Bernard Dewulf lezen. Verlekkerd uitkijken naar de avond die een bad met veel schuim en een goed boek beloofde.

Neem nu dit:
Ik zit aan de keukentafel met zicht op een tuin die langzaamaan wakker wordt uit een veel te lange winterslaap. De radio serveert zonnige muziek. Nog een groot uur en ik mag een moegespeelde en ondergesmoste KleineMan ophalen en boven in zijn bedje leggen. De stapel met het restje deadline is geslonken tot een onooglijk hoopje. Het document dat zich maandag moet laten keuren door alziende ogen ziet er bijna uit zoals het eruit moet zien. Ik leun achterover, rek mijn vingers en typ verder.

Trek een gerust een stoel bij. Er is verse koffie daar op het aanrecht en heb je zin in iets lekkers trek dan de derde lade van links open.

Geen opmerkingen: