dinsdag 5 augustus 2008

Zoentje
1758 van de 6 967 346 zoentjes in het kwadraat die ik in de komende jaren nog zal kussen, mocht ik in de afgelopen maand uitdelen.
Een ‘ai’ is het sein voor een ‘mamapijnedaan’ waarop ik het desbetreffende ledemaat bijzonder hulpvaardig onder mijn neus gepord krijg. Vingers, duimen, voeten, buiken en hoofdjes, bijzonder veel hoofdjes mocht ik al zoenen. En ze helpen. Eén zoen van mij staat garant voor een stralende glimlach, twee handjes in de lucht en een ‘Edaan!’
Tot deze morgen: in de korte rit thuis-opvang klemt de kleinste van ons twee zijn vinger tussen zijn boek.
‘Mama! Pijnedaan!’
‘Zo meteen krijg je een zoen. Nu kan mama even niet.’
‘MAMA! Pijnedaan!!’
‘Nog even kleine vent’
In de laatste bocht hoor ik een ‘Mwa’, een ‘Edaan’ en zie ik een bijzonder trotse KleineMan naar zijn wijsvinger kijken.

Mijn zoenenmonopolie komt in gevaar, ik geef het u op een briefje.

Geen opmerkingen: