maandag 15 september 2008

Nuttig
Ik! Wil! Iets! Doen! stampvoette ik voor mijn nogmaals witbestofte Lief. Lief slikte wijselijk - mijn zwangerschapshormonen indachtig - zijn 'Ga in de zetel liggen en rust!'in en wreef wat gips uit zijn haar. Vervolgens stopte hij verf, borstel en kranten in mijn handen en plugde Ipodgewijs 'Beirut' in mijn oren voor hij weer verdween naar wat binnenkort een kamer zal zijn
In de rustige zondagmiddag verfde ik een piepklein kastje wit. Beirut zong 'Cliquot' opnieuw en opnieuw.
Een uurtje heb ik aan het kastje geschilderd.
Twee uur heb ik voor de spiegel staat krabben en pulken om de verfrestjes uit mijn wenkbrauwen (vraag maar niets) te peuteren. Want Whitespirit is volgens Lief op dit moment een grote neen-neen.
Dat, of hij was zo in zijn nopjes met de bezigheidstherapie voor een nukkige Kruimel dat hij er nog een rustig staartje aan wou breien.

Geen opmerkingen: