donderdag 15 januari 2009

Een echte ....
Ergens tijdens de tirade van gehuilde, getierde, gefluisterde en geschreeuwde 'Neen-neen-nee's' schakel ik over op modus negeren. Goed. Dan eet je maar geen boterham. Dan drink je maar geen melk. Dan ga je maar in je pyjama naar de créche. Het kan me zelfs niet schelen dat je nu met je blote billen naar me zwaait. Ik doe zelfs geen moeite meer om je haren gekamd en je tanden gepoetst te krijgen. Weet je wat. Ik nestel me aan de keukentafel met een heerlijk ontbijt, een tas pikzwarte koffie en de LaRedoute-catalogus. Veel plezier daar onder de kast in de badkamer.
Eén minuut later piept een KleineMannekop om de hoek. 'Wasmamadoen?' Om naast me op stoel te kruipen en de catalogus naar zich toe te trekken. 'Ikke kijken!'
Een kleine wijsvinger ritselt door de pagina's om halt te houden bij de lingerie-afdeling.
'Is buik. Is been. Is voetje. Kijk mama, is bostje. Mooi bostje. Kijk mama, is poep. Mooie poep.'

Met het zicht op de schaars geklede lingeriemodellen ging het aankleden en ontbijt opeens als niets. En vanaf nu noem ik hem KleineVent.

Geen opmerkingen: