dinsdag 3 februari 2009

Verstopt
'Mama?'
Een klein stemmetje piept me uit mijn slaap.
'Mama? Ma-maatje?'
Ik sla het dekbed om me heen, negeer Lief's protesten die opeens blootgesteld wordt aan de koude kamerlucht en slof naar KleineVents kamer.
Routineus buig ik me over zijn bed om hem een slaap-maar-weer-het-is-nog-donker-knuffel te geven, maar ik zie slechts twee afgesabbelde knuffelkonijnoren onder het dekbed uitpiepen. Gealarmeerd draai ik in het rond en daar vanonder de zetel piepen twee kleine ventjesvoeten.
'Koekoek!'
Ik staar hem zwijgend aan en probeer te bedenken wat de beste reactie op een spelletje verstoppertje om 3u 's nachts is.
'Koekoek?'
Ik wijs zwijgend naar zijn bed.
'Is nie leuk verstoppertje spelen?'
Ik wijs nog eens en trek mijn dekbed nog wat strakker om me heen.
'Nie leuk, mama?'
Ik rits hem in zijn slaapzak en onderdruk de neiging om em vast te binden. Best eens even opzoeken of dat wel mag.

Geen opmerkingen: