dinsdag 13 juli 2010

Zij die het snappen

Er zijn er die het snappen. Die weten wat het is: geen lees-toevlucht hebben. Geen boek in de schoudertas of op het nachtkastje. Geen wijsvinger die een woord markeert om niet te vergeten waar je bleef hangen.
Niet dat ik geen boeken heb. (Ja lach maar, jullie daar die mijn gang kennen)
Niet dat ik geen ongelezen boeken heb. (Ja lach maar harder, al wie mij ooit al uit een boek moest wegrukken)
Mijn collega snapt het.
'Het is net alsof je in een restaurant zit, maar niets van wat op de kaart staat vind je lekker'
Ik knik en samen sommen we titels op als ware het recepten om de honger wakker te maken.

Toch fijn, zo'n afwijking.

4 opmerkingen:

Sandra zei

Een fijne afwijking.

Sandy zei

Heb net hetzelfde probleem. Een boekenkast vol boeken, maar nergens echt zin in...

Domi zei

Mag ik meeluisteren?

Nike zei

Ik dacht dat ik een vreemde afwijking had: altijd een boek in mijn sacoche moeten hebben. Blijkbaar ben ik niet alleen met dat rare trekje. Oef.