donderdag 7 april 2011

Buiten

Later zal ik ze vertellen hoe blij het me maakte. Dat ze in pyjama en op blote voeten naar buiten ontsnapten. Voor nog een laatste springsessie, nog een allerlaaste keer glijden op de glijbaan. Om nog heel even de grassprieten te voelen kriebelen. En alle lieveheersbeestjes die er te vinden zijn goedenacht te wensen. En dan nog snel de bloemen willen water geven en een verdwaalde slak in veiligheid brengen.
Later zal ik ze vertellen hoe blij ik ben met twee kinderen die met hun handen tegen het raam geplakt om 'buiten' zeuren.

Maar voor de goede orde in huize Kruimel en co, doe ik het nu nog even niet.

1 opmerking:

Roos zei

Wat een zegen, in je pyjama naar buiten!
Hier voelt het ook als twee hondjes uitlaten in de Grote Stad: het woord "buiten" dient spaarzaam en wijs ingezet te worden anders lijkt de hel los te barsten...

Later, ach daar droom ik van.