dinsdag 29 mei 2012

Zwarte voeten
Ik hou van haar dat samenklit door restjes ijs, wat zonnecreme en een verdwaalde snottebel. Ik hou van lijfjes die niet stilzitten, maar zich van de glijbaan storten, in hoge torens verschuilen of door de branding roetsjen. Ik hou van kleren die de sporen van de dag tonen. Choco op een T-shirt, grasvlekken op shorts, een hoopje zand stiekem meegelift in broekzakken en rokzomen. Ik hou van plakzoenen met restjes lolly, perzik of koekkruimel. Ik smelt mee als ik hun roodaangelopen hoofdjes zie, met haar dat even terug in babykrullen krult in strengen tegen hun hoofd geplakt en hoe ze zich dan nog in de zandbak storten - om bij wijze van final touch - een laagje zand over hun bezwete lijfjes uit te strooien.

Maar het meest van al hou ik van drie paar zwarte voeten samen uitrustend in het bad. En de twee doodvermoeide kopjes links en rechts van me die loodzwaar van de dag tegen me aanleunen.
Ik hou van de zomer.

1 opmerking:

Tess zei

Ik hou zo van lijven die geuren naar zonnecrème en zon na een zomerse dag, mmm!