maandag 12 november 2012

Oranje, rood, bruin

Op weg naar nog maar eens iets voor het werk zie ik hoe mooi de bomen tonen dat het echt herfst is. Rood, oranje en bruin versmelten samen tot een streling voor het oog tegen een lichtblauwe lucht.
'Wandel onder ons', ritselen de bomen me toe.
'Luister naar ons gekraak', dwarrelen de bladeren in de lucht.
Ik knars met mijn tanden, knijp wat harder in mijn stuur en zie op de klok dat ik nog een kwartier heb om op tijd te raken waar ik moet zijn op een veel te mooie zondagmorgen.

Ik verlang naar een stevige herfstbries die mijn agenda wat leegblaast.

3 opmerkingen:

Roos zei

Blazen dan maar! Ik heb me zo druk gemaakt over alles wat moest en alles wat ik niet haalde, tot ik erachter kwam dat ik het gewoon niet ging halen. Tijd is misschien toch maakbaarder dan je dacht - en met die herfstwind als hulpje, wie weet?

Roos zei

http://screen.yahoo.com/5-minutes-calm-change-life-103000862.html
Karen Maezen Miller over het concept tijd en ouderschap :-)

aandewaterkant zei

Ik herken het...toch is de herfst met haar kleuren genieten he ;)