vrijdag 22 maart 2013

Aan mijn hals draag ik vandaag een kleine witte vogel bij me.

Op haar sterfdag zag ik deze foto op het www passeren. Ik klikte zonder verder nadenken op bestellen en toen het pakje in de bus viel, schoof ik het ongeopend achter in mijn kleerkast.
Deze morgen - met de ochtend nog aan mij zij - opende ik het aan de keukentafel. Ik hoorde buiten vaag vogels fluiten, de lucht was helblauw met vuurrode en warmoranje strepen aan de horizon.

Ik deed de ketting om en fluisterde 'gelukkige verjaardag'.
Vandaag zou ze 60 geworden zijn.

8 opmerkingen:

Fien zei

Mooi.
liefs

Sandra zei

Mooi.
Fijn dat je nog even kan terugdenken en een onderonsje hebben met je mama.

Roos zei

Stil ben ik.
En een kus.

ilse zei

Knuffel!

Ilse je weet wel wie zei

Dikke xxxxcen stevige hugs

Martine zei

ontroerend.
een warme knuffel

vervlogen dagen zei

Fijn dat ze voor je gevoel even langs kwam!

Neef W zei

ongeveer een jaar geleden heb ik mijn handtekening veranderd en gebruik nu ook de initialen van mijn meter en peter, enerzijds staat het sjieker (zie J.R.R. Tolkien, George R.R. Martin) en anderzijds denk ik dan steeds aan/eer ik hen. knuf, en tot op de koffie