vrijdag 5 juli 2013

Overal schoonheid #4

Een rij, ergens in een winkel. De rij is zoals altijd te lang. De kassierster werkt zich duidelijk nog in in haar vakantiejob en de klant aan de kassa heeft een moeilijke vraag.
De tijd tikt weg en ik heb er al zo weinig over. In een sportkamp een gemeente verder kijken twee kinderen reikhalzend uit om door mij opgehaald te worden (zo heb ik het toch in mijn hoofd. In realiteit kijken ze even op, mompelen 'ben je daar al' en schommelen lustig verder.)

Uit de luidsprekers klinkt plots een vrolijk zomers liedje. Ik zie een voet ritmisch op de grond tikken. De witte haardos van de oudere man voor me knikt bijna onmerkbaar mee op het ritme. In mijn hoofd droom ik weg naar de avonden vol salsalessen en merk dat mijn heupen zacht heen en weer wiegen, net zoals die van de dame twee plekken voor me.
Eén liedje en heel even is het gewoon zomer.

Als je goed kijkt is er altijd iets moois te zien. In 'Overal schoonheid' probeer ik elke week iets moois dat ik zag te vangen in woorden.

Geen opmerkingen: