woensdag 1 juni 2016

Vakantie in een karretje

Lief hurkt voor de wand met tentharingen.
'Wat denk je? Twaalf van elk?'
Ik hum ja noch neen en hij keilt de zakjes in ons winkelkarretje. Doelgericht stapt hij verder naar de tentstokken en laadt tweemaal 1m80 in de kar. Zo samen is het een hoop oninteressant ijzer en plastiek, maar toch stap ik met een glimlach naar de kassa.

Die tentharingen zullen de tent op hun plaats houden. Die plaats is een stukje groen onder de bomen op een kleine camping in Spanje. Er is een beekje waar dammen gebouwd worden. Een zwembad voor bommetjes en persoonlijke records duikschatten opvissen. Hopelijk zijn er twee bomen in de buurt waar ik mijn hangmat tussen kan spannen. In mijn ereader ben ik nu al een boekenplankje 'zomer 2016' aan het vullen. Een mens moet toch iets doen in die hangmat.

Die tentstokken moeten de tarp mee omhoog houden. (Daar moet Lief ter plekke dan wel even een constructie voor uitdenken waar ik hem niet in stoor, elk diertje zijn pleziertje) Schaduw wanneer nodig, beschutting voor de regenbui die er ook bij hoort.

Ja, het is slechts een hoop plastiek en metaal, maar voor mij is het de vakantie in een karretje.

5 opmerkingen:

gerhilde maakt zei

Vooral die hangmat inclusief e-reader maakt het heerlijk wat mij betreft! :-)

liebest zei

Wat is een tarp ?? ;-)

Ikzelf heb als kind altijd gekampeerd.. maar als volwasssene vond ik het een redelijke flop. De kids die niet konden slapen omdat er pubers met boxen rondliepen. Ik die met gevolg mijn boek ni kon lezen.. keienstrand, wespensteken, geen denderend weer.. ik die het ni kon loslaten (waar zijn de kids.. verdrinken ze? ..vinden ze onze tent wel terug..) desalniettemin .. geniet ervan !!

Tess zei

Oh ik droom zelf al helemaal weg!

vervlogen dagen zei

Alleen de geur al in zo'n winkel. Ik word daar heel gelukkig van.

vervlogen dagen zei

Alleen de geur al in zo'n winkel. Ik word daar heel gelukkig van.