woensdag 7 december 2016

The day after...



Het is geen geheim. Ik wentel me begin december graag in de geur van pepernoten, sintliedjes en schoenen die voor de kachel staan. 
Met één non-believer in huis brokkelt de magie van Sinterklaas al een klein beetje af. In de plaats komt gelukkig een fijne kameraadschap met veel vette knipogen en ingeslikte woorden als die éne believer van het huis toevallig in de buurt is. 

Maar de dag na Sint, vandaag dus, steek ik met tegenzin mijn warme nostalgie weer weg samen met de sintslinger en de stiekem bewaarde sintbrieven en -tekeningen. 
De raamtekening met de stoomboot zou - met de hulp van een wolkje Instanet - plaats moeten maken voor de Kerstman en zijn gevolg, maar vandaag niet. Als het kerstdubbeltje al valt, dan zal het niet deze week zijn. 

Terwijl her en der de kerstbomen het straatbeeld overnemen en kerstmarkten oppoppen, nestel ik me op de zetel. Met een restje pepernoten en nog éénmaal Kniktieklaas om het jinglebells-geweld te overstemmen. 

Geen opmerkingen: