vrijdag 30 december 2016

Woord voor 2017

Als ik één ding aan een jaar zou kunnen veranderen, is dat het terugkijken in de laatste maand op wat was. Ik hou er niet van. Noem het wat moeite hebben met het feit dat iets definitief voorbij is.

Bijgevolg zou je kunnen denken dat ik ook niet aan voornemens doe, maar daar stak Gretchen Rubin met haar podcast 'Happier' een stokje voor. 
In één van de afleveringen suggereert ze om geen goede voornemens te maken, maar een woord voor het komende jaar te kiezen. Een woord dat kernachtig samenvat waar je dat jaar voor wil gaan. 
Het kan zo ruim of specifiek zijn als je zelf wilt. Het idee is dat je voor jezelf een doel stelt in plaats van een eindmeet. 

Mijn woord voor dit jaar? 
'Schrijf!'


Benieuwd wat jullie woord is.
Fijne oversteek naar 2017! 

1 opmerking:

gerhilde maakt zei

Een moeilijke, maar wel een interessante opdracht. Ik denk dat ik voor 'geniet' zou gaan. Ook voor jou een fijne oversteek naar 2017 gewenst!