woensdag 20 juni 2018

Knipoog

De stad knipoogde deze middag naar mij.
Meestal is ze nukkig en grauw. Met mensen die zich door de ochtend haasten. Opengescheurde vuilniszakken als obstakels op het voetpad. Stinkende resten weekend in portalen en een hondendrol aan de voordeur.
Maar deze middag was ze wondermooi, de stad.
In de fontein speelden twee jongens. Alles uit behalve het ondergoed.
De zon scheen de lucht blauw. Het beste cliché dat er is.
Op het plein voetbalde een tros kinderen met een balletje aluminiumfolie. Klanken van gitaar en accordeon dwarrelden over het plein. Twee jongen kerels speelden iets vrolijks dat aan 'Junglebook' deed denken.
In mij ging iets dartelen en ik knipoogde terug naar de stad.

3 opmerkingen:

hoow zei

Ah ik hou er van, van die knipoogdagen.
Ik weet perfect wat je bedoeld, mooi verwoord.

gerhildemaakt zei

De zon kan veel effect hebben, hé. Heerlijk!

Goofball zei

fantastisch, ik wou dat ik erbij was