vrijdag 25 april 2003

Verkiezingscampagnes
Alle kleuren van de regenboog kan je bewonderen in onze straat. Oranje, blauw, groen, rood, geel, ... . Glimlachende gezichten en welklinkende slogans. Het zijn weer verkiezingen en overal duiken de campagneborden als paddestoelen uit de grond. Op wankele houten pootjes staan ze in voortuinen, in de weides, langs de autostrades. En nu heb ik er genoeg van. Mijn oogjes zijn die beeldvervuiling moe. Als ik 's morgens de gordijnen opentrek grijnzen de slaapkamer in. Als ik naar mijn werk fiets lachen ze me vanop elke straathoek toe. Overal zijn ze met die vastgelijmde glimlach.
Ik doe niet mee. Bij mij geen politici aan de ruit. Voor mijn ramen hangen vrolijk gekleurde bloemetjes en een gedichtje. En dat is een verademing na een overdosis breed glimlachende gezichten. Geloof me!

Geen opmerkingen: