maandag 19 mei 2003

Leestip
Het lag een beetje alleen op het grote zeil op een rommelmarkt. Al de andere boeken hadden opnieuw een lezer gevonden, maar dit exemplaar leek niemand te kunnen bekoren. Ik kocht het. De titel deed ver in mijn achterhoofd een belletje rinkelen en het koste maar één euro. Was het niets dan kon ik het nog altijd loslaten in Brugge.
Deze avond heb ik met een tevreden zucht de laatste pagina verslonden. Het is een blijvertje. Het is eentje die een plekje in mijn boekenkast krijgt en waar ik me mettertijd nog eens in zal verdiepen.
Dus bij deze, de eerste leestip op Kruimels. "Voorbij de liefde" van Maggie O' Farrel. Het verhaal van Alice die na een ongeluk in coma raakt. Of was het geen ongeluk? In flitsen en fragmenten kan je als lezer Alice's verleden samenpuzzelen. Speuren naar de oorzaak van de openingszin. 'De dag dat ze zou proberen zelfmoord te plegen besefte ze dat de winter voor de deur stond.'

Geen opmerkingen: