dinsdag 3 juni 2003

Bonnetje
De bon knispert in mijn zak. Een boekenbon, met een leuk bedrag op. Leuk genoeg om een goed boek mee te kopen. Zo'n dikke knuffel waar ik heel wat uren in kan slijten. Een verhaal dat me meesleept, waar ik in kan verdwalen. Een boek dat ik niet aan de kant kan leggen. Een boek dat er voor zorgt dat manlief vier keer "Komen eten!" moet roepen onderaan de trap, terwijl ik "dadelijk" mompel en de volgende pagina omdraai. Een boek dat ik meezeul in mijn schoudertas om over de middag toch nog een hoofdstukje mee te pikken. Een verhaal dat in mijn hoofd blijft zitten. Je hebt zeker al zulke boeken gelezen. Verhalen die blijvertjes zijn. Boeken die je met spijt dichtklapt en terug op de boekenplank zet om twee weken later weer van voor af aan te beginnen.
Naar zo'n boek ben ik op zoek. Help je mij even? Welk boek is aan jouw ribben blijven kleven?

Geen opmerkingen: