zondag 28 september 2003

Horror
Nightmare on Elmstreet, Scream, Halloween, .... . Ik heb ze allemaal niet meer nodig om te huiveren. Ik heb geen horrorfilm meer nodig om een avondje te griezelen. Dat kan ik de laatste week al doen in mijn eigen dromen, of liever nachtmerries. Want die nachtmerries overtreffen alle horrorfilms die ik tot nu toe al zag. Liters bloed zie ik 's nachts stromen. Afhakken, openrijten, in mootjes kappen, neermaaien. De terminologie kent voor mij geen geheimen meer. Elke nacht opnieuw droom ik een compilatie van het hele horroroeuvre bij elkaar. Als iemand een scriptschrijver nodig heeft. Ik heb ondertussen al heel wat inspiratie opgedaan.
Het probleem is echter dat ik niet van horrorfilms hou. Als ik al moet kijken, dan gluur ik tussen mijn vingers door. Dan knijp ik mijn ogen dicht en vraag: "Zeg me als het voorbij is." Ik duik weg in de kussens van de zetel als er een mes in het maanlicht flikkert en op het moment dat de de muziek dreigend aanzwelt moet ik dringend iets in de keuken halen.

Ik hou niet van horror. Een goede thriller gaat er wel in, net zoals een grappige comedie of een aangrijpend drama. Aan wie moet ik vragen om de programmatie 's nachts te veranderen. Want ik snak meer naar "Amelie" dan nog een rondje Freddie Kruger.

Geen opmerkingen: